Skip to main content

Emel Kaedah Mengajar Bayi

Alhamdulillah saya sudah boleh berkongsi maklumat melalui emel secara auto. Jika sesiapa yang berminat untuk menerima emel dari saya sila isi borang diatas, klik butang 'Hantarkan!' dan saya akan emelkan nasihat, tip dan info Kaedah Mengajar Bayi kepada anda setiap minggu. InsyaAllah.
Nama
Email

Comments

ppb_ppkp said…
assalamualaikum wbt..
alhamdulillah..inilahbyang dinanti2kan..
terima kasih kerana sudi berkongsi.
baby saya baru berusia 2 bulan
fieda said…
askm...alhamdulillah..!! setuju dgn ppb ppkp. sangt2 rindukan coretan sis..!!
puan saya dah emel.. dah lama puan tak update..bila baca entry puan selalu saya jadi bersemangat...
saya dah tinggalkan emel saya.. utk subscribe..tq sebab sudi berkongsi!!
Asma' Nisak said…
Terima kasih datas kesudian perkongsian ilmu
Terima kasih atas perkongsian.. Moga Allah merahmati tuan/puan sekeluarga =)
jauharatud dini said…
Salam puan,sy x boleh nak isi borang kat atas tu,kalau puan x kisah,sy tuliskan email sy kat sini la ye,dinijauharatud@gmail.com.sy perlukan nasihat dr puan,anak sy dah 2 tahun 2 bln,dy x bleh bercakap lg,macam mana nak ajar dy membaca.
Anonymous said…
Trma Ksh,mga allah memberikan puan kebaikan yg banyak..amin.
Anonymous said…
assalamualaikum puan.terima kasih perkongsian blog puan.terasa indahnya didikan puan terhadap keturunan puan. mudahan puan punyai kelapangan waktu untuk mengupdate tips dr semasa ke semasa. terima kasih
Sy berminat untuk tips dan semoga usaha puan dirahmati Allah
Sy berminat untuk tips dan semoga usaha puan dirahmati Allah
sherry rose said…
Assalamualikum Terima kasih di atas perkongsian ilmu
sallina said…
Anak sy prm. Thn ni darjah 2. Nak sgt belajar menghafaz dgn gaya makna. Blh bantu saya? sallinaphd@gmail.com. tq
sallina said…
Anak sy prm. Thn ni darjah 2. Nak sgt belajar menghafaz dgn gaya makna. Blh bantu saya? sallinaphd@gmail.com. tq
kaklah wahab said…
Terima kasih atas perkongsian ilmu.Semoga Allah merahmati Puan sekeluarga.
Email kepada saya, please. Masitah.zainudin@gmail.com
Yulia Rahmita said…
Saya mau diemail, puan.. Alamatnya yulia.rahmita@yahoo.com
Anonymous said…
Saya nak jugak..mysarah84@gmail.com
iemawari said…
Terima kasih atas perkingsiannya Puan..Semoga Puan dilimpahi rezeki yg lebih luas..aamiin

Popular posts from this blog

Berkongsi Resepi Makanan Untuk Minda Kanak-Kanak

Kali ini saya ingin berkongsi resepi saya pada sesiapa yang berminat. Ia sebenarnya khusus untuk ibubapa yang percaya akan makanan yang baik boleh membentuk minda anak kita yang baik. Apa yang diperlukan untuk resepi ini ada 9 perkara:



1) Kacang Badam (Almond)
Ia terkenal kerana kandungan minyaknya. Ia juga makanan yang diwajibkan untuk para hufaz dari negeri Timur Tengah. Saya juga diberitahu, orang Yahudi membiasakan anak mereka meminum susu badam suam pada setiap hari.

2) Kismis
Bahan ni memang orang kita dah kenal kebaikkannya hingga mereka boleh gelar kismis Minda.

3) Minyak Ikan
Saya guna jenama Pristin kerana kandungan Omega 3 - DHA dan EPAnya yang paling tinggi di pasaran Malaysia iaitu 5 kali ganda dibanding dengan yg rendah. Saya rasa semua ibu2 tahu akan kegunaan minyak ikan dalam membentuk otak bayi sebelum bayi lahir lagi.

4) Kurma
Ia satu buah yang tercatat dalam sejarah dimana Saidatina Maryam 'Alaihissalam ketika mahu melahirkan Nabi Isa 'Alaihissalam diraka…

Allah Adalah Sebaik-Baik Perancang

Kali ini saya ingin bercerita tentang apa yang terjadi pada anak-anak saya pada beberapa hari yang lalu. Ceritanya.. sebelum ini, Darwish telah berkali-kali memujuk saya untuk menghantarnya ke kelas Taekwondo. Kebetulan kelas Taekwondo itu berada berdekatan dengan dewan yang terletak tidak jauh dari rumah kami. Oleh kerana saya ini lahir dari keluarga yang lebih senang dengan sifat  berlemah lembut dengan orang lain, dimana walaupun adik beradik saya 8 orang kesemuanya, tiada seorang pun yang pernah ke kelas Taekwondo atau yang seangkatan dengannya. Saya tidak pernah mengenal dunia itu, maka, saya tidak berapa mengendahkan permintaannya selama ini. Apa lagi dalam minda saya, ianya adalah tidak sesuai untuk kanak-kanak kerana ianya kelihatan seolah menggalakkan kanak-kanak menjadi lebih ganas!
Pada suatu hari di kolam renang, selepas Darwish dan Darwisya menghabiskan masa yang agak lama berenang, sambil saya dan suami berbual di tepi kolam tersebut, mereka pun mahu naik. Tiba-tiba seora…

Darwisya Mendaftar ke International Modern Arabic School, KL

Semakin banyak maklumat dari rakan2, forum internet, dan sebagainya tentang tadika tadika yang pernah mereka ketahui, saya menjadi semakin keliru dalam membuat keputusan. Memang niat saya telah tertanam lama untuk mengembangkan pengetahuan bahasa Arab pada anak-anak saya menjadi asas dalam saya mencari tadika yang sesuai kerana ia adalah sesuatu yang saya gagal lakukan sendiri. Namun dalam banyak2 pilihan, untuk tujuan ini pilihannya adalah terhad.

Betapa indahnya jika anak saya dapat menghayati setiap ayat yang di hafalnya setiap hari. Tentu lebih kekhusyukkan dan keseronokkan menghafal akan timbul apalagi jika semakin hari semakin banyak yang dihafalnya. Sekarang Darwisya sudah hampir habis menghafal surah-surah penting iaitu Surah Yassin, Al Mulk, Ar Rahman, As Sajadah, Al Waqiah dalam usianya yang belum lagi 4 tahun.

Allah mengetahui niat saya yang tersangat kuat hingga satu hari saya ditakdirkan berjumpa dengan satu website Program Kindergarten di International Modern Arabi…